Како да аплицирате за еколошка ознака на ЕУ (EU Ecolabel)

“A knowledge Alliance in Eco-Innovation Entrepreneurship to Boost SMEs Competitiveness” SMecoMP

Доколку сте решиле да ги пласирате своите зелени производи со еколошка ознака на ЕУ, можете да аплицирате за еколошка ознака на ЕУ (EU Ecolabel) во следните седум чекори.

Пред-апликација: Разбирање на еколошката ознака на ЕУ – EU Ecolabel

Секој производ или услуга испорачана за дистрибуција, потрошувачка или употреба на пазарот на Европската економска област (Европската унија плус Исланд, Лихтенштајн и Норвешка) и вклучена во една од воспоставените групи за храна и немедицински производи, е подобна за еколошка ознака на ЕУ.

Проверете го списокот на утврдени групи производи и услуги и нивните сродни критериуми за производи и услуги за да дознаете дали вашиот производ или услуга се вклопува во опсегот на која било од утврдените групи на производи или услуги и е во согласност со соодветните специфични критериуми. Ако вашиот производ или услуга не е вклучена во оваа листа, можете да размислите да аплицирате за нов предлог за група производи.

Производителите, увозниците, давателите на услуги, продавачите на големо и мало кои произведуваат производи или обезбедуваат услуги што одговараат на кој било од утврдените критериуми на групата производи и услуги имаат право да аплицираат. Трговците на мало можат да аплицираат за производи пласирани на пазарот под сопствено име.

Чекор 1: Контактирајте го вашето надлежно тело

Откако ќе ги пронајдете критериумите релевантни за вашиот производ или услуга и сте подготвени да ја започнете вашата апликација, контактирајте го вашето надлежно тело. Вашето надлежно тело е независна организација одговорна за проценка, доделување и управување со апликации и лиценци за еколошки на ЕУ на национално ниво. Вашето надлежно тело обезбедува упатства за документите потребни за вашето досие, како што се декларации, листови со податоци и резултати од тестови. Се споделуваат препораки за лаборатории за тестирање на производи кои се акредитирани ИСО 17025 или еквивалентни, заедно со сите релевантни технички вештини потребни за пополнување на вашата апликација.

Како да го идентификувате вашето надлежно тело?

Случај еден: Вашиот производ или услуга е направена или лоцирана во рамките на Европската економска област (Европската унија плус Исланд, Лихтенштајн и Норвешка) контактирајте го надлежното тело од земјата во која потекнува производот или каде се наоѓа вашата услуга. Случај два: Вашиот производ или услуга е направена или лоцирана надвор од Европската економска област, контактирајте го Надлежното тело во една од земјите каде што вашиот производ се пласира или ќе се пласира на пазарот.

Чекор 2: Регистрација на производи и услуги на онлајн каталог за еколошки ознаки на ЕУ

ECAT Каталогот за производи и услуги на Еколабел на ЕУ е база на податоци што е дизајнирана за да им обезбеди на заинтересираните страни списоците на валидни услуги или производи по производител и трговците на мало, заедно со соодветните информации за производот или услугата. Овој каталог е исто така алатка за маркетинг за промовирање на производи и услуги на потрошувачите.

ECAT е референтна точка за засегнатите страни да ја проверат валидноста на лиценцата. Сите носители на лиценца се одговорни за регистрација на нивните производи и услуги на онлајн каталогот на производи и услуги на ЕУ Еколабел (ECAT) за да се обезбеди следливост на лиценцата.

За да регистрирате производи и услуги, следете ги упатствата во Упатството за употреба на ECAT.

Чекор 3: Тестирање на производи и услуги за да се изгради досие за апликација

Досие за апликација е потребно од сите апликанти со цел да се процени усогласеноста со критериумите. Списокот на релевантни декларации, листови со податоци и резултати од тестови е утврден во секој прирачник за корисник на производи или услуги, што може да се најде под соодветните јазичиња во целосната листа на утврдени групи производи. Вашето надлежно тело ќе провери дали сите доставени информации се точни и поткрепени и ќе изврши дополнителни тестови доколку е потребно.

Секогаш кога проценката и верификацијата на критериумите за еколошка ознака на ЕУ бара тестови на производи, ве молиме, забележете ги општите упатства:

Сите тестови и независни трошоци за верификација за усогласеност со критериумите мора да ги задоволите вие како апликант. Прашајте го вашето надлежно тело за повеќе информации во врска со трошоците за верификација.

Секогаш кога проценката и верификацијата на критериумите за еколошка ознака на ЕУ бараат тестови на производи, тие тестови треба да се вршат од лаборатории што ги исполнуваат општите барања на EN ISO 17025 или еквивалентно, за тој специфичен тест. Повеќе информации за методите на тестирање може да се најдат во „Упатството за постапка за проверка на критериумите во однос на апликациите: употреба на лаборатории за тестирање“. Список на акредитирани лаборатории за повеќето европски земји е достапен на веб-страницата на Европската корпорација за акредитација.

Контактирајте го вашето надлежно тело ако ви требаат дополнителни информации во врска со која лабораторија да ја користите.

Чекор 4: Поднесување апликација и надоместоци

Во оваа фаза, ќе ја поднесете вашата апликација на хартија до вашето надлежно тело и ќе ја завршите вашата регистрација на каталог на ЕУ со еколошки ознаки.

Надоместоци

Еколошката ознака на ЕУ е дизајнирана да има што е можно пониска цена. Меѓутоа, бидејќи трошоците за водење на програмата се разликуваат помеѓу надлежните тела и од еден до друг производ, таксите може да варираат соодветно.

Посетете ја страницата Надоместоци за еколошка ознака на ЕУ за точни цени за надлежно тело или контактирајте го вашето надлежно тело за попрецизна проценка на трошоците. Намалени такси се достапни за МСП, микро-претпријатија и компании од земјите во развој **.

Табелата подолу ги претставува барањата за максимални такси утврдени во регулативата за еколошка ознака на ЕУ.

* Упатете се на Препораката на Комисијата од 6 мај 2003 година во врска со дефинирањето на микро, мали и средни претпријатија.

** Може да се примени 30% намалување за компании регистрирани под ЕМАС или 15% намалување за компании заверени според ISO 14001. Намалувањата не се кумулативни и се применува само поголемо намалување каде што се исполнети двата система.

*** Годишните надоместоци можат да бидат паушална такса или такса заснована на годишната вредност на продажбата во рамките на ЕУ за производот што е доделен на еколошката ознака на ЕУ. Кога годишната такса се пресметува како процент од годишната вредност на продажбата, таа нема да биде поголема од 0,15% од таа вредност. Во случај на МСП, микропретпријатија или апликанти од земјите во развој, годишниот надоместок се намалува за најмалку 25%.

**** Откријте го комплетниот список на земјите во развој. Забележете дека Хонг Конг, Тајван и Макао немаат право за намалување на надоместокот.

Чекор 5: Проценка

По добивањето на вашата апликација, вашето надлежно тело ја испитува целата доставена документација, вклучително и секој материјал испратен директно од вашите добавувачи и дава првични повратни информации во рок од два месеци. Во тоа време, може да се побара дополнителна документација. Надлежните тела можат да одбијат апликација доколку не се добие доволно документација во рок од 6 месеци од какво било барање за дополнителни информации.

Откако целата документација е одобрена, вашето надлежно тело може да изврши посета на лице место на вашите страници или на вашите добавувачи. Надлежното тело суди за неопходноста на оваа посета на лице место од случај до случај и може да наплати такса за тоа. За повеќе информации, контактирајте го вашето надлежно тело.

Чекор 6: Одобрување на апликација и доделување лиценца

Одобрување на апликацијата:

Вашето надлежно тело го издава вашиот договор и лиценца по одобрување на вашата апликација. Овој договор ги утврдува услугите или палетата на производи опфатени во лиценцата, вклучувајќи ги и сите трговски имиња или внатрешните референтни броеви на производителот. Исто така, ќе ги утврди условите за употреба на еколошката ознака на ЕУ, следејќи го стандардниот договор во Анекс IV од Регулативата (ЕЗ) бр. 66/2010 од 25 ноември 2009 година.

Откако ќе го потпишете договорот, може да се побара потврда/ќе биде испратена, во зависност од надлежното тело. Овој сертификат детално ќе содржи:

• бројот на лиценцата што може да се користи со логото на Еколабела на ЕУ;

• правното име на барателот;

• услугите или палетата производи доделени на еколошката ознака на ЕУ;

• сите релевантни трговски имиња под кои се продава производот или услугата се пласира на пазарот.

Вашето надлежно тело ќе ви ја даде последната валидација за тоа кога логото на ЕУеколошка ознака и бројот на вашата лиценца може да се користат на услугите и производите на еко-обележје на ЕУ кои ги исполнуваат критериумите.

Следење на усогласеност

Како носител на лиценца, ваша одговорност е да обезбедите усогласеност со критериумите во текот на целата важност на вашата лиценца (и). Вашето надлежно тело ќе објасни колку често треба да се спроведуваат примероци за тестирање на вашиот производ со цел проактивно да се потврди усогласеноста со критериумите.

Врз основа на дискрецијата на вашето надлежно тело, тие можат да извршат фабрички прегледи и тестови на производи или да ја посетат вашата услуга. Овие инспекции имаат за цел да обезбедат одржување на еколошката совршеност за потрошувачите.

Вие или вашиот добавувач ќе треба да водите дневник за сите тестови спроведени заедно со нивните резултати. Оваа документација треба да биде достапна во секое време и може да биде побарана од вашето надлежно тело.

Доколку надлежното тело добие доказ дека вашиот производ или услуга повеќе не е во согласност со критериумите за време на периодот на важење, ќе побара итен план за корекција на постапката или ќе забрани употреба на еколошка ознака на ЕУ за тој производ.

Чекор 7: Комуницирајте ја вашата еколошка ознака на ЕУ производи и услуги Употреба на лого

Искористете ја целосно еколошката ознака на ЕУ преку рекламирање и комуникација, осигурувајќи дека логото на еколошката ознака на ЕУ и бројот на вашата лиценца се видливи на вашиот производ или услуга и на сите поврзани рекламни материјали.

Дигитално присуство

Јасно дигитално присуство за лиценцата за еколошка ознака на ЕУ на веб-страницата на вашата компанија (со видливо презентирање на логото и бројот на лиценцата на ЕУ Ecolabel на вашата почетна страница заедно со наменска страница за вашата еколошка обврска), може да понуди зголемена видливост на вашата заложба за животна средина и квалитет преку ЕУ Еколошка ознака. Социјалните медиуми (Фејсбук, Твитер, Инстаграм и сл.) се оптимални портали за комуникацијата за вашето лого за еколошка ознака на ЕУ.

Каталог на производи и услуги на EU Ecolabel

Осигурете се дека сте ги регистрирале вашите производи на каталогот за производи со еколабели на ЕУ или каталог за туристичко сместување. Оваа база на податоци, дизајнирана за да им обезбеди на заинтересираните страни списоци на валидни услуги или производи по производител и трговци, е исто така одржлива алатка за маркетинг за промовирање на производи и услуги на потрошувачите.

Погледнете на „Чекор 2: Регистрација на производи и услуги на Интернет каталог за еколошки ознаки на ЕУ“, на оваа страница за упатства како да ги регистрирате вашите производи и услуги на ECAT. 

Вклучете се на официјалните публикации и веб-страници на EU Ecolabel

Публикациите за „Успешна приказна“ се создадени за да се фокусираат на сите аспекти на патувањето на носителот на лиценцата со еколошката ознака на ЕУ; фокусирање на квантитативни приноси од инвестиции заедно со заштеда на енергија, вода и ресурси. Страницата Видео за еколошки ознаки на ЕУ е збирка видеа за еколошката ознака на ЕУ, вклучително и видеа на компании носители на лиценци каде што е обележана еколошката ознака на ЕУ.

Побарајте од вашето надлежно тело да сподели кој било релевантен маркетинг, промотивен и комуникациски материјал достапен на национално ниво за понатамошна помош во маркетингот на вашиот производ или услуга.

Трговија на мало и еколошка ознака на ЕУ

Како трговците можат да ја поддржат еколошката ознака на ЕУ:

· Производи за обележување кои се продаваат под сопствено име;

· Силно охрабрување или барање од добавувачите да аплицираат за еколошка ознака на ЕУ за нивните производи;

· Зголемување на бројот на производи со еколошка ознака на ЕУ на полиците и нивно поставување на видливо истакнати места за да забележат купувачите;

· Интегрирање на еколошката ознака на ЕУ во нивните комуникациски кампањи и промоции;

· Информирање на потрошувачот за да може да направи зелен избор.

Трговците имаат клучна позиција во синџирот на вредности на производите, бидејќи тие можат да изберат кои производи да ги стават на нивните полици. Тие можат да влијаат и на однесувањето на потрошувачот и на производителот.

Според студија предводена од BEUC (Европската организација на потрошувачи), „Потрошувачите се дават во зелени тврдења изразени од производители на различни производи на европскиот пазар. Резултатот е што потрошувачите не знаат на кои етикети да им веруваат или се откажале обидувајќи се да ја разберат разликата меѓу нив “.

EU Ecolabel гарантира високо ниво на транспарентност, сигурност и научен кредибилитет, што одговара на зелените побарувања на клиентите. И, за разлика од другите информации или ознаки за животната средина, не е потребно техничко разбирање за да се прочита и разбере етикетата. Со избирање производи со ознаки со еколошка ознака, потрошувачите автоматски прават еколошки избор.

Поддршката на еколошката ознака на ЕУ е победнички избор за вас како малопродажба. Не само што го зајакнувате вашиот корпоративен имиџ, туку можете да ја исполните и зголемената побарувачка на потрошувачите за вистински еколошки одржливи производи. Вашата акција ќе ги поддржи и производителите кои прават веродостоен избор на зелена боја.

Повеќе за еколошката ознака на ЕУ – EU Ecolabel

Функционирањето на еколошката ознака на ЕУ е утврдено преку регулатива на Европскиот парламент и на Советот. Нејзиното секојдневно управување го спроведува Европската комисија заедно со тела од земјите-членки и други засегнати страни. Еколабелот на ЕУ е доброволна шема, што значи дека производителите, увозниците и трговците на мало можат да изберат да аплицираат за етикетата за нивните производи. Животниот циклус на производот започнува со екстракција – ископување или одгледување на суровини, како што се памук (за текстил) или дрво (за производи од хартија). Продолжува со производство и пакување, дистрибуција, употреба и, конечно, фаза на „крај на животот“, кога производот се отстранува или рециклира.

При развивање на критериуми за еколошка ознака на ЕУ за производите, фокусот е на фазите каде производот има најголемо влијание врз животната средина, и тоа се разликува од производ до производ.

Погледнувајќи ги текстилните, на пример, ткаенините имаат силно влијание врз животната средина кога се обоени, печатени и избелени. Значи, експертите ги дизајнираа критериумите за текстил со цел да се осигурат дека штетата во фазата на производство е намалена што е можно повеќе. За други производи како што се детергенти, супстанциите што влегуваат во производите се едни од клучните приоритетни области. Другите производи, како што е електронската опрема, имаат многу големо влијание врз животната средина за време на нивната фаза на употреба, така што критериумите ќе се фокусираат на ефикасноста на нивната потрошувачка на енергија.

Покрај тоа, специфичните критериуми за производи обезбедуваат секој производ што ја носи еколошката ознака на ЕУ да биде квалитетен и со високи перформанси.

*Изработено од Агенција за поддршка на претприемништво на Република Северна Македонија во рамките на проектот „Алијанса на знаење за еко-иновативното претприемништво за зајакнување на конкурентноста на МСП – SMecoMP“ Интерег-Балкан Медитеран Програмата, Проект кофинансиран од Европската унија и Националните фондови на земјите учесницички

поврзани статии

ОСТАВЕТЕ ОДГОВОР

ве молиме внесете го вашиот коментар!
ве молиме внесете го вашето име овде

прочитај повеќе

Недоволно ценет лидерски стил со 3 огромни предности

Кои од овие лидери сметате дека има поголемо влијание во неговиот тим? Лидер А: Џон единствено има фокус на поставените цели. Тој исто така има репутација...
- Advertisment -